יום שבת, 20 בספטמבר 2014

קאפקייקס שוקולד

כשרק התחלתי לאפות אהבתי במיוחד להכין עוגיות וקאפקייקס, כי נהנתי מההגשה של קינוחים אישיים. תמיד כשניסיתי להכין קאפקייקס הם יצאו דחוסים וקשים ומבאסים, כי לא מצאתי הרבה מתכונים טובים. פעם אחת בשיטוטי מצאתי את המתכון לקאפקייקס האלו באיזה אתר (שנסגר! ולכן אני לא יכול לתת קרדיט, אז אם מישהו יודע מאיפה שיגיד לי), וחשבתי שכדאי לנסות: הוא מכיל גם קקאו וגם שוקולד מומס שמעשירים אותו, והקאפקייקס היו נראים טובים. אלה היו הקאפקייקס הראשונים שיצאו טובים כמו שרציתי. הקאפקייקס רכים, אוריריים, עשירים בחמאה ובשוקולד ומעולים! הקאפקייקס צופו בקצפת עם שברי אוריאו וקושטו בעוגיית אוריאו חצויה. אני החלטתי להחלחף את הציפוי בציפוי שוקולדי, קרמי ועשיר. טעים יותר!
                      
מתחילים בהמסת השוקולד בבין מרי או במיקרוגל:
מחממים מים בסיר קטן ומעליו מניחים קערה עם שוקולד קצוץ. אסור שהקערה תיגע במים. בעזרת ערבוב, ממיסים את השוקולד מחום האדים של המים. אם רוצים להמיס במיקרוגל מחממים בפולסים קצרים וביניהם מערבבים את השוקולד עד שהוא נמס.
מניחים בצד.
מתחילים בהקצפת החמאה- מקציפים בוו גיטרה את החמאה לחמש דקות.
מוסיפים את הסוכר ומערבבים עד שנוצרת תערובת אחידה, קרמית וקצת אוורירית. מוסיפים את הביצים אחת אחת ומערבבים לאיחוד.
מנפים את הקמח, אבקת האפיה, אבקת הסודה והקקאו לקערה. עכשיו, לסירוגין, מערבבים ב3 פעמים את תערובת הקמח והרוויון, ומתחילים ברוויון: רבע כוס רוויון, ולאחריה שליש מכמות תערובת הקמח.
מוסיפים את השוקולד ומערבבים רק עד להטמעה. משתדלים לא לחסל את הקערה! הבלילה טעימה מאוד.
את הבלילה מזלפים לתבנית המאפינס (רצוי משומנת או מרופדת במנג׳טים) ואופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות עד שהקאפקייקס תפוחים מעט וקיסם הננעץ במרכזן של העוגות הקטנות יוצא עם פירורים לחים. כמובן שלא חייבים לזלף, פשוט ככה זה יותר נוח. בשלב זה, מוציאים את הקאפקייקס ומניחים להצטננות.
מצפים אותם בציפוי גנאש שוקולד מוקצף ותלתלי שוקולד.
את הציפוי מכינים כך: מחממים את השמנת לסף רתיחה ומוזגים על השוקולד הקצוץ. משהים עד שהשוקולד מתרכך (לדקה) ומערבבים להמסה מלאה ולאיחוד. מקררים לארבע שעות לפחות, ומקציפים עם עוד 125 מ"ל שמנת להקצפה.
וזהו! מוכן! בתיאבון (:

קאפקייקס שוקולד בציפוי גנאש שוקולד מוקצף עם תלתלי שוקולד לבן
מצרכים:
כוס ורבע קמח לבן
שליש כוס קקאו
רבע כפית אבקת סודה לשתיה
שלושת-רבעי כפית אבקת אפיה
קורט מלח
120 גרם חמאה רכה/מגוררת
כוס סוכר חום ודביק
כפית תמצית וניל אמיתית (אופציונלי)
2 ביצים בטמפ' החדר
שלושת-רבעי כוס רוויון בטמפ' החדר
60 גרם שוקולד מריר איכותי

מצרכים לקרם:
250 גרם שוקולד מריר איכותי-קצוץ (ניתן לערבב שוקולד מריר וחלב)
250 מ"ל שמנת להקצפה (לא ממותקת) + 125 מ"ל שמנת להקצפה

הכנה:
1. מכינים גנאש שוקולד: מניחים בקערה את השוקולד הקצוץ. בסיר קטן מחממים לסף רתיחה את השמנת. מוזגים אותה על השוקולד לכיסוי וממתינים דקה. מערבבים עם מטרפה קטנה או מזלג להמסה מלאה ומקררים למשך ארבע שעות לפחות.
2. בינתיים מכינים את הקאפקייקס: מחממים תנור ל180 מעלות צלזיוס. מנפים את הקמח, הקקאו, אבקת הסודה ואבקת האפייה לקערה. ממיסים בעדינות את השוקולד בבין מרי (מניחים בקערה חסינת חום, שאותה מניחים מעל סיר עם מים חמים וממיסים מחום האדים של המים) או במיקרו (מניחים במיקרו ומחממים בפולסים של כמה שניות, ביניהם מערבבים את השוקולד עד שכולו נמס). מניחים בצד.
3. מקציפים בעזרת וו גיטרה את החמאה למשך כחמש דקות. מוסיפים סוכר ומערבבים להיווצרות תערובת אחידה,קרמית ואוורירית קצת. מנמיכים למהירות איטית, ומוסיפים וניל וביצים, אחת אחת, תוך ערבוב. 
4. מוסיפים את הרוויון והתערובת של הקמח לסירוגין ב3 פעמים: מתחילים בשליש כמות של רוויון (רבע כוס), ואז מוסיפים שליש מכמות תערובת הקמח, וחוזרים על הפעולה עד שהתערובת הומוגנית. מוסיפים שוקולד מומס ומערבבים לאיחוד.
5. מוזגים את התערובת לשקעים בתבנית מאפינס או מיני מאפינס (משומנים או מרופדים בעטרות נייר) ואופים בין 7 ל15 דקות, עד שהעוגות תפוחות ומוכנות, וקיסם הנדקר במרכז הקאפקייק יוצא עם פירורי עוגה לחים. מצננים.
6. מקציפים את הגנאש עם יתרת השמנת ומזלפים על הקאפקייקס הצוננים. ניתן לקשט בתלתלי שוקולד לבן או בשוקולד לבן מגורר. בתיאבון!

TIPS:
1. אפשר להוסיף לבלילת העוגה תוספות טעימות: שוקולד קצוץ, קוביות חלבה, מיני מרשמלו, אוריאו קצוץ, כפית של חמאת בוטנים במרכז כל קאפקייק, ובעצם כל מה שרוצים!
2. אפשר בציפוי להחליף את השוקולד המריר גם בחלב, לבן, או לעשות תערובת.
3. אפשר לצפות גם בקצפת פשוטה ממכל שמנת להקצפה, כף אבקת סוכר ומעט תמצית וניל מוקצפים, ובכלל בכל קרם שרוצים.

בתיאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!