יום שני, 15 במאי 2017

עוגת גבינה אפויה עם קצפת יוגורט, פירות אדומים ושברי מרנג

את העוגה הזו אני זומם להכין עוד מפסח. בשיטוטיי באינטרנט, לא זוכר בדיוק איפה, ראיתי עוגת גבינה קרה עם קצפת והרים של תותים, וזה ממש עשה לי חשק לעוגת גבינה כזו. חיכיתי כמה שבועות כדי שיהיו פירות יער טריים בחנויות, והכנתי עוגת גבינה מהחלומות: עוגת גבינה אפויה ועשירה על בסיס עוגיות טחונות עם חמאה, עם הרים של קצפת יוגורט, תותים, פירות יער ושברי מרנג שמוסיפים מתיקות וקראנץ'. על העוגה מזגתי רוטב תות מתוק ומרענן. יצאה עוגה משוגעת: מהממת, מגרה ופשוט מדהימה! אז אם עדיין לא החלטתן/ם על עוגה לשבועות, הנה העוגה. וזה בדיוק הזמן, יש גם תותים טריים וגם פירות יער, נצלו את זה! (פירות יער עדיין קשה למצוא, אבל אפשר גם להכין רק עם תותים)
עוגת גבינה אפויה עם קצפת יוגורט, פירות אדומים ושברי מרנג תבנית בקוטר 22 ס"מ
לבסיס:
150 גרם ביסקוויטים, פתי-בר או עוגיות חמאה
80 גרם חמאה

לעוגה:
250 גרם מסקרפונה
250 גרם ריקוטה
500 גרם גבינה לבנה, 9% שומן
100 מ"ל שמנת חמוצה
170 גרם סוכר חום דמררה
כפית מיץ לימון
כפית תמצית וניל
5 ביצים
חלמון

למרנג (אפשר להשתמש גם במרנג קנוי):
2 חלבונים
140 גרם סוכר
כפית תמצית וניל
כפית מיץ לימון

לקצפת יוגורט:
375 מ"ל שמנת להקצפה
20 גרם אבקת סוכר (מינימום, אני אוהב מתוק יותר. אפשר עד 50 גרם בערך)
60 גרם יוגורט

לרוטב אדום:
250 גרם תותים ופטל אדום (אני השתמשתי רק בתות. אם תשתמשו בפטל הרוטב יהיה אדום יותר. אפשר גם קפוא)
30 גרם סוכר (או לפי הטעם)
10 גרם מיץ לימון (או לפי הטעם)

כוס תותים חתוכים לרבעים
שלושת-רבעי כוס פטל שחור
שלושת-רבעי כוס פטל אדום
כפית ריבת תות/פטל
מעט מים חמים
הכנה:
  1. בסיס: חממו תנור ל180 מעלות. במעבד מזון או בלנדר טחנו את העוגיות לאבקה. הוסיפו את החמאה ועבדו לקבלת עיסה. רפדו רינג או תבנית קפיצית בנייר אפיה ואטמו אותה. רפדו את הבסיס בתערובת העוגיות. אפו את הבסיס עד להשחמה קלה. צננו מעט והנמיכו את חום התנור ל150 מעלות. הניחו בתחתית התנור תבנית עם מים חמים.
  2. עוגת הגבינה: במיקסר, ערבלו את הגבינות והשמנת החמוצה לקבלת תערובת אחידה. הוסיפו סוכר, לימון ותמצית וניל וערבבו. טעמו את התערובת ואם יש צורך תוסיפו מעט סוכר או לימון לפי הטעם. הוסיפו את הביצים והחלמון וערבבו לתערובת אחידה (עצרו את המיקסר באמצע, גרדו את הדפנות עם לקקן והמשיכו לערבב). המנעו מערבוב יתר. 
  3. רפדו את שולי הרינג בנייר אפיה. מזגו את התערובת על הבסיס האפוי ואפו את העוגה בין 40 דקות לשעה וחצי, עד שהיא מזהיבה מעט (אני חושב שאולי אפיתי טיפה יותר מדי ועדיין היא יצאה מעולה). השאירו את העוגה האפויה בתנור הכבוי כשעתיים. צננו לחלוטין והעבירו את העוגה למקרר ללילה שלם לפחות.
  4. הכינו את המרנג: ערבבו בקערת המיקסר חלבונים וסוכר. הניחו את הקערה על סיר ובו מים רותחים קלות כך שהקערה לא תגע במים, ותתחמם מאדי המים בלבד. ערבבו את החלבון והסוכר תוך כדי החימום עד שכל הסוכר נמס לחלוטין. הוסיפו וניל ולימון והקציפו את התערובת עד שמתקבל מרנג יציב והקערה לא חמה למגע. 
  5. זלפו על תבנית אפיה מרופדת בניר אפיה מקלות מרנג (או נשיקות, או מעגלים. מה שתבחרו) ואפו בתנור שחומם מראש לכ80 מעלות. אפו כמה שעות (אפשר כל הלילה), עד שהמרנג יבש לחלוטין. 
  6. רוטב תות: טחנו את מרכיבי הרוטב לקבלת מחית אחידה. הוסיפו סוכר או מיץ לימון אם יש צורך.
  7. קצפת: הקציפו את השמנת והסוכר לקצפת יציבה. הוסיפו יוגורט והקציפו להטמעה. שמרו במקרר עד להרכבה (רצוי להקציף קרוב למועד ההרכבה)
  8. ערבבו בקערה קטנה את הריבה והמים לקבלת תערובת אחידה. ערבבו עם רבעי התותים וסננו את התותים. 
  9. על עוגת הגבינה האפויה הניחו את הקצפת. פזרו ביד חופשית את התותים, פירות היער, הרוטב ושברי המרנג. הגישו עם רוטב התות (את המרנג כדאי לפזר לפני ההגשה כדי שישאר קראנצ'י, את הקצפת והפירות אפשר לסדר מראש ולשמור במקרר עד ההגשה)
חג שמח :)




2 תגובות:

אל תתבישו לשאול שאלות או לשתף אם הכנתם/ן!